دعای فرج حضرت على علیه السلام و منجم - یاصاحب العصر و الزمان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن























یاصاحب العصر و الزمان

حضرت على علیه السلام و منجم

 

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ
سعید بن جبیر (49) که از یاران با وفاى امام سجاد علیه السلام مى باشد نقل مى کند: یکى از دهقانهاى ایرانى که ستاره شناس بود، هنگامیکه حضرت براى جنگ (با خوارج نهروان ) خارج مى شد به نزد حضرت آمد و بعد از تحیت گفت :
اى امیرالمؤمنین ستاره هاى نحس و شومى طلوع کرده است ، و در مثل این روز، شخص حکیم باید خود را پنهان کند، و امروز براى شما، روز سختى است ، دو ستاره به هم رسیده اند و از برج شما آتش شعله ور است ، و جنگ براى شما موقعیت ندارد! حضرت امیر علیه السلام فرمود: واى بر تو اى دهقانى که از علائم خبر مى دهى و ما را از سرانجام کار مى ترسانى ، آیا مى دانى جریان صاحب میزان و صاحب سرطان است ؟ آیا مى دانى اسد چند مطلع دارد؟
مرد منجم گفت : بگذار نگاه کنم و سپس اصطرلابى را که در آستین داشت درآورد و شروع کرد به بررسى و محاسبه .
حضرت على علیه السلام لبخندى زد و فرمود: آیا میدانى شب گذشته چه حوادثى رخ داد؟ در چین خانه اى فرو ریخت ، برج ماجین شکاف برداشت ، حصار سرندیب سقوط کرد، فرمانده ارتش روم از ارمنیه شکست خورد (یا او را شکست داد) بزرگ یهود ناپدید شد، مورچه گان در سرزمین مورچه ها به هیجان آمدند، پادشاه افریقا نابود شد، آیا تو این حوادث را مى دانى ؟
مرد منجم گفت : نه یا امیرالمؤمنین .
حضرت فرمود:... در هر عالمى هفتاد هزار نفر دیشب به دنیا آمد و امشب همین تعداد خواهند مرد، و این مرد و با دست خود به مردى بنام سعد بن مسعده حارثى لعنه الله که جاسوس خوارج در لشکر حضرت امیر علیه السلام بود اشاره نمود- جزء همین اموات خواهد بود. آن مرد جاسوس وقتى حضرت به او اشاره کرد، گمان کرد حضرت دستور دستگیرى او را داده است در همان حال در جا از ترس جان داد!
مرد منجم با دیدن این صحنه به سجده افتاد سپس حضرت در ادامه سخن فرمود: من و اصحابم نه شرقى هستیم و نه غربى ، مائیم برپادارنده محور (دین و هستى ) و نشانه هاى فلک .
و اینکه گفتى از برج من آتش شعله مى کشد بر تو لازم بود که به نفع من حکم کنى نه بر ضرر من ، چرا که نور آن (آتش ) پیش من است و سوزاندن و شعله اش به دور از من ، و این مساله اى پیچیده است ، اگر حسابگر هستى آنرا محاسبه کن .
(50)



نوشته شده در دوشنبه 91 مرداد 23ساعت ساعت 5:16 صبح توسط از ولادت تا ظهور| نظر
طبقه بندی: امیر المؤمنین علیه السلام

مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Night Skin